Bukovinai hegyek 2. rész: Gyamaló-csúcs (Vf. Giumalău)

Az első részben a Ráró hegységbe látogattunk, megnéztük a Ráró Fejedelemasszony köveit, a Ráró-csúcsot és a Sólyomkőt. Erről ITT olvashatsz bővebben.

Ebben a részben a Gyamaló hegységbe látogatunk. A hegység legmagasabb csúcsa a Gyamaló-csúcs, ami 1857m magas, ezt fogjuk felkeresni. A Gyamaló-hegység a Keleti Kárpátok részét képezi.

Több útvonalon is megközelíthető a Gyalamó-csúcs, legkönyebben a Dornavátra melletti Rusca faluból. Innen télen is fel lehet menni a csúcsra. Mi a Transzráró út mellett lévő Fundul Colbului nevű helyről indultunk. Pojorâta-tól 11km-re található ez a hely, az út mellett lehet hagyni az autót és indulhat a túra.

Jól kijelzettt túristaút vezet fel a Gyamaló csúcsra. A piros sávot kell követni. Ez a jelzés Dornavátrától indul és egészen a szállodáig (Hotel Alpin Rarău – ahonnan a Fejedelemasszony köveihez kell felmenni) vezet. A szállodától is lehet indulni, de nem érdemes, mert az aszfalt mellett vezet az út egészen Fundul Colbului-ig, ahonnan mi is kezdtük a túrát.

A túra egy könnyű sétával indul, egy ösvényen, ami bevezet az erdőbe. Az erdő között vezet az ösvény egy darabig. Eleinte csak enyhe emelkedők vannak, de aztán ahogy haladunk előre egyre meredekebb lesz az út, de könnyen bejárható és nincsenek túl nagy szintkülönbségek. Egy idő után kiérünk az erdőből, ahol törpe fenyők között haladunk tovább. Itt is vannak meredekebb részek.

Nagyon szép erdei ösvény vezet fel a csúcsra. Útközben több helyről is szép kilátás nyílik a környező tájra. Közeledve a csúcs fele egy nagy fehér keresztet látunk, amit a környékbeliek emeltek. A kereszt 9 méter magas és már a túra kezdetén látszik a messzeségben. Ortodox vallási összejöveteleket is tartanak itt időközönként.

A csúcsról csodálatos kilátás nyílik, 360 fokban belátjuk a környező tájat, látjuk a Ráró Fejedelemasszony köveit, a Beszterce völgyét és rálátunk a Pietrosz-csúcsra is.

2-3 óra alatt lehet feljutni a csúcsra. Nagyon jó úticél egynapos túrára, nem is túl nehéz, de azért elég messze van, hogy akár egy napot eltöltsünk itt.

Ha tetszenek a bejegyzések, hasznosnak tartod őket és értékeled a munkánkat, köszönetképp meghívhatsz egy kávéra a következő linkre kattintva: MEGHÍVLAK EGY KÁVÉRA!