Királyerdő-hegység, Ökrök völgye

Az Ökrök völgye a Királyerdő-hegységben található, Remetelórév falu közelében. Körbe lehet járni a völgyet, egy 9km hosszú, jelzett tursita ösvényen. A túra Remetelórév határából, a Sebes-Kőrös partjáról indul. Piros kör jelzést követve járjuk körbe az Ökrök völgyét, érintve az Ökrök-vízesést és az Ökrök köve nevet viselő kilátót. Könnyű túra, gyerekekkel is könnyen megvalósítható, egyedül az Ökrök vízeséséhez vezető szakasz nehezebb a többszöri patakon való átkelés miatt. A 9km hosszú távot 4 óra alatt lehet teljesíteni, gyerekkel erre rá kell számolni még valamennyit.

Az Ökrök völgye egyik legszebb látnivalója az Ökrök vízesés. A piros kör jelzést követve haladunk az erdei úton, ahol körülbelül fél órás gyaloglás után találunk egy letérőt a vízesés felé. Át kell kelni a patakon, egy rögtönzött hídon, amely pár vékony fatörzsből áll. A patakon többször is át kell kelni oda-vissza, köveken vagy ledöntött fatörzseken. Nem veszélytelen, nagyon kell figyelni, ha szárazon akarod megúszni az átkeléseket.

Az Ökrök-vízesés egy három lépcsős és körülbelül 7-8m magasből alázúdúló zuhatag. Az erdő között találjuk, csendes környezetben, ha szerencsénk van és rajtunk kívül nincs ott más, akkor nyugodtan élvezhetjük a természet és a lezúdúló víz hangját.

Miután megcsodáltuk a vízesést ugyanazon az úton jövünk vissza a letérőig és innen folytatjuk tovább a túránkat az erdei ösvényen. Kiérve egy tisztásra az út egy 180 fokos kanyart vesz és innen már visszafele haladunk. Nincs jól kijelölve a letérő, ezért figyelmesnek kell lenni, hogy ne tévesszük el. Folytatva az utat egy tanyavilágot érintünk, elszórtan házakat látunk és pár ló legelészik békésen a házak mellett. Elhagyva a tanyavilágot megint nincs rendesen kijelölve az ösvény, ezért nehezen találtuk meg a helyes utat. Jobbra kell tartani egy alig észrevehető vékony kis ösvényen. Egy idő után újra megjelennek a jelzések. Egy adott ponton találunk még egy letérőt, ami egy barlanghoz vezet. A táblák szerint 5 perc az út lefele a barlanghoz. Igazából kicsit több időt vesz igénybe az út meredeken le a barlanghoz. Maga a barlang nem túl nagy, de azért nem bántuk meg a kitérőt.

A barlangtól visszatérve az ösvényre tovább haladunk, most már az Ökrök köve felé. Itt megint nagyon figyelmesnek kell lenni, mert itt sincs rendesen kijelezve a letérő, többen is fel-alá sétáltak mellette, nem találva az ösvényt. Végül rátalálunk a szűk ösvényre, ami a kilátóhoz vezet. Innen pár perc múlva elérjük a célunkat. Az Ökrök köve egy sziklás kiátó, ahonnan szép kilátás tárul elénk, alattunk a Kőrös folydogál és látszanak a körülöttünk levő dombok valamint települések.

Az Ökrök kövétől már közel van a kiindulópontunk. Kiérünk egy tisztásra, ami egy hegyes domb tetején található. Érdemes itt egy pihenőt tartani, innen is nagyon szép a kilátás. A dombon meredek lejtő vezet vissza az erdőbe, ahonnan hamarosan látni fogjuk alattunk a Kőröst és a kiindulópontunkat.

Videóban is végigkövethetitek a túránkat az Ökrök völgyében: