Algyógyfürdő, Erdély

Algyógyfürdő: más néven Feredőgyógy, egy fürdőtelep Erdély déli részén, Hunyad megyében.

Gyulafehérvártól 52, Vajdahunyadtól 45, valamint Dévától 35km-re található Algyógyfürdő. Mi Gyulafehérvár irányából közelítettük meg. Mikor valahova elutazunk általában szeretjük feltérképezni a környéket és több helyre is ellátogatni. Mivel Gyulafehérváron már voltunk, úgy döntöttünk, hogy ezúttal ellátogatunk a Vörös szakadékhoz, ahol eddig még nem jártunk. Erről az előző bejegyzésemben bővebben is olvashattok.

Napjainkban sokan fürdőzni jönnek Algyógyfürdőre, nyáron strand is működik, meg több szállodának is van termál vizes medencéje. Annak a szállodának, ahol megszálltunk is volt wellness részlege. Volt egy úszómedence, egy termál vizes gyógymedence, valamint egy száraz és egy infra szauna. Nyáron, egész októberig egy kinti termál vizes medencében is fürdőzhetnek a szállóvendégek.

Sötétedésre érkeztünk meg a szállodába, elfoglaltuk a szobánkat és máris lementünk a medencékhez, hogy minél jobban kihasználjuk az itt eltöltött időt. A wellness részleg reggel 9 és este 9 óra között volt nyitva.

Másnap egy bőséges reggeli után elindultunk feltérképezni Algyógyfürdőt és környékét. Meleg vizű források találhatók itt, amit először a rómaiak használtak fürdésre, Germisara néven fürdőtelepet is hoztak létre.

Első utunk ehhez a római kori fürdőhöz vezetett, melynek maradványai napjainkban is megtekinthetőek. A mai strand közelében található a fürdő, körbe van kerítve, de általában nyitva van a kapu. Elég szépen megmaradt a hely, könnyen el tudtuk képzelni milyen is lehetett itt a rómaiak idejében.

Algyógyfürdő az évnek ebben a szakaszában nagyon csendes, kevés a túrista. Található itt egy park is, ami így ősszel nagyon szép színes és hangulatos. Sétáltunk egyet a parkban majd ezt követően az erdő fele vettük az irányt, a Betyárok barlangjába szerettük volna bekukkintani.

Az erdőbe vezető út elején nagyon szép szobrok vannak kiállítva. Maga az erdő gyönyörű őszi színekben pompázott, de a barlang egy csalódás volt, csak egy nagyon kicsi mélyedés a sziklában.

Algyógyfürdő határában van egy termál vizű vízesés is, románul Cascada Clocota, amely az Algyógy patakon jön létre. A központtól 15 perces könnyű sétával megközelíthető a vízesés. Nagyon jól ki van jelezve az út nem lehet eltéveszteni. Aki nem szeret, vagy nem tud sétálni, az autóval is megközelítheti azt. A vízeséstől három perces sétára le lehet parkolni az autót. Mivel a vízesés ilyen könnyen megközelíthető, bárki ellátogathat ide. Akár babakocsival vagy tolószékkel is oda lehet menni a vízeséshez egy kikövezett ösvényen.

Nem is gondoltam, hogy egy ilyen szép vízesés rejtőzik itt, ezen a vidéken. Annak ellenére, hogy ilyen szép és könnyen megközelíthető kevesen tudnak róla, mi is csak akkor hallottunk róla először, amikor szervezni kezdtük ezt a hétvégi kiruccanást.

A víz körülbelül 40m magasból zúdul alá. Mivel termál vizű források táplálják, télen se fagy be egészen. A víz így októberben is jó langyos volt. A vízesés természetes teraszokat alkot, minket a törökországi Pamukkale-ra emlékeztetett, csak itt nem fehérek voltak a teraszok és csak kevés volt belőlük.

Egy ideig elüldögéltünk a vízesés mellett, majd visszamentünk a szállodába és a délután hátralevő részét a wellness részlegen töltöttük, kipihentük a hét fáradalmait.

Kirándulásunk utolsó napján Déva várához látogattunk el, erről majd a következő bejegyzésemben olvashattok.

Ha tetszenek a bejegyzések, hasznosnak tartod őket és értékeled a munkánkat, köszönetképp meghívhatsz egy kávéra a következő linkre kattintva: MEGHÍVLAK EGY KÁVÉRA!