A Bucsecs-hegység (Munții Bucegi) Erdély délkeleti peremén, Brassótól délre helyezkedik el. A hegység könnyen megközelíthető gyalogosan, autóval vagy felvonóval. Rengeteg túristaút található itt, a könnyűtől a nehézig, mindenki talál számára megfelelőt. Látványban gazdag hegység, találhatunk itt magas, 2000m feletti hegycsúcsokat, tavakat, barlangokat, vízeséseket és még sok mást.

Elsőre egy könnyű túrát javasolnék, amely bárki számára bejárható és látványban gazdag. Ezen az útvonalon áthaladunk egy szoroson, megnézünk egy gyönyörű tavat és egy vízesést. Mindezt három óra alatt, könnyű sétával és pihenőkkel.

Az útvonal a Zănoaga kempingtől indul, amely Sinaiatól 24 km-re található. Itt a kempingben meg is szállhatunk, sátorral, lakókocsival vagy faházikóban. Nyáron érdemes időben foglalni, mert a házikók sokszor hetekkel azelőtt le vannak foglalva, és mivel sátraknak is kevés hely van, a sátorhelyek is hamar betelnek.

A kempingtől a kék kereszttel jelzett ösvényen megtaláljuk mind a három látnivalónkat. A táblán úgy jelzi, hogy a Scropoasa-tó, ami a legtávolabbi célpontunk, másfél órára helyezkedik el a kempingtől.

Elhagyva a kempinget, hamarosan egy gyönyörű tisztásra érkezünk. Innen kezdődik a Zănoaga szoros. Ezen keresztül folyik a Ialomița folyó és azt követve haladunk a szoroson kersztül. Át kell kelni párszor a folyón, vannak hidak, de van ahol a víz elmosta a hidat, itt farönkökön keresztül kelünk át.

Mielőtt elérnénk a tavat találunk egy tisztást, ahol épületek vannak. Itt kettéágazik az út, egyik vezet a Scropoasa-tóhoz, a másik a 7 forrás vízeséshez. Választhatunk, hogy melyiket szeretnénk először meglátogatni. A tisztást elhagyva a jobb felöli ösvényen már kezdődik is a tó, amelynek jobb oldalán végig lehet sétálni.

Mi először a tóhoz mentünk. A Scropoasa-tó 1197m magasan fekszik. Mesterséges tó, amelyet 1929-ben építettek hidroenergetikai célból. Festői környezetben terül el. Szép zöld és türkíz színeiről híres. A tó vize változtataja a színét, az időjárás függvényében.

A tó végében van egy híd, azon áthaladva eljuthatunk az Orzei szorosig, de ide mi már nem látogattunk el. Visszamentünk az elágazásig és balra indultunk a vízeséshez. Az elágazáshoz közel találjuk a vízesést. Nincsenek túristajelzések, amelyek jelzik a forrást, de az út mentén haladva, bal felől hamarosan meglátjuk a vízesést.

A hét forrás vízesés (Cascada 7 izvoare) Románia legtisztább vizű forrása. Szakértők szerint a forrás vizében nem találhatók baktériumok, ilyennel pedig nem sok helyen találkozunk a világon. Két elmélet is van, hogy miért ilyen tiszta a víz. Az egyik szerint ez azért van, mert egy mágneses mezőn halad át a forrás. Egy másik elmélet szerint a hegyben ezüst található és az szűri meg a vizet.

Sok legenda kering a forrás körül. Sokan isteni víznek tartják. Élő víz, amely a halhatatlanság titkát rejti. Azt mondják, hogy Ceausescu, volt román diktátor is hitte ezt, és korlátozta a hozzáférést a területhez és a forráshoz. Napjainkban a forrás vizéből inni is lehet.

Sokan látogatják ezt a három helyet, mivel elég híresek és könnyen megközelíthetőek. Nem kell különösebb kondíció, de azért fontos a megfelelő cipő, mivel erdőn keresztül és néhol sziklásabb részeken vezet az ösvény.

Ha szeretnél tehát egy napot eltölteni könnyű túrázással a Bucsecs hegységben, ahol 3 óra alatt, 3 csodás helyet láthatsz, akkor itt a helyed. A túrát videón is megnézheted:

Ha tetszenek a bejegyzések, hasznosnak tartod őket és értékeled a munkánkat, köszönetképp meghívhatsz egy kávéra a következő linkre kattintva: MEGHÍVLAK EGY KÁVÉRA!

Bucsecs-hegység látnivalói 1.rész: Zănoaga szoros, Scropoasa-tó, 7 forrás vízesés” bejegyzéshez egy hozzászólás